یا علی گفتیم و عشق آغاز شد ..

حرف امروز:استاد تماس گرفت و گفت سه روز بهت مهلت می دم که فکر کنی موفقیت یعنی چی؟و چطور می توانی موفق شوی .. و برای ظهر جمعه توی ایستگاه مترو قرار ملاقاتی تعیین کرد . می دونی الان دو ماهه که در شبانه روز فقط از ساعت دو نیمه شب تا شش و ربع صبح می خوابم فقط چهار ساعت و ربع در شبانه روز و چقدر احساس لذت میکنم .. سه روز گذشت .. استاد توی ایستگاه مترو بود ...

من : سلام

استاد : سلام (با لبخندی که آرامش می داد)

استاد: به چه نتیجه ای رسیدی؟

من: موفقیت یعنی احساس لذت از زندگی ...

استاد: خوب فکر می کی فقط با پولدار شدن به این احساس لذت برسی؟

من: شاید .. ولی مطمئن نیستم ..

استاد : بحث امروزم همینه... می دونی با تلاش کردن مسلماً انسان از وضع مادی بهتری برخوردار خواهد بود البته به شرطی که اینو درک کنه که در چه جهتی تلاش کنه ولی مهمترش چیز دیگه ای هست و اون تغییر نگرش است .

گفتم تغییر نگرش ؟ یعنی چه؟ ....

استاد گفت : ببین وقتی تو تلاش کنی به جایی میرسی و با تلاش خود بخود پول می آید ولی مهمتر اینکه به این نگرش برسی که باید اول به فکر این باشی که بتوانی زندگی چند نفر را توی عمرت تغییر دهی . مثلا اگر افرادی که با تو هستند در اثر کمک تو به یک پراید برسند مطمئن باش اون روز ماکسیما سوار میشی ..

بینش است که ملت را می سازد بعضی ها فکر می کنند ملت است که بینش را می سازد .. پس اولین گام رسیدن به موفقیت این است که بخواهی چند نفر را به جایی برسانی ... (چو صد آمد نود هم پیش ماست) ..

و نگران نباش که نمی توانی همه را تغییر دهی .. و سپس استاد اضافه کرد : دانشمندی در کنار ساحل دریا قدم می زد که دید اون دورها جوانی هی خم می شود و چیزهایی از زمین بر میدارد و به آب می اندازد نزدیک تر رفت و پرسید جوان چه میکنی .. جوان گفت ستاره های دریایی که از آب بیرون مانده اند به دریا پرت میکنم تا عمر دوباره داشته باشند . دانشمند گفت سرتاسر ساحل هزاران ستاره بیرون از آب مانده اند این کارت فایده ای ندارد .. جوان بی آنکه توجهی کند به زمین خم شد و ستاره ای برداشت و به آب پرت کرد و گفت لااقل برای این یکی فایده داشت ....

استاد گفت : پس برای رسیدن به موفقیت و احساس لذت از زندگی تلاش کن اطرافیانت موفق شوند . با رسیدن مترو استاد وارد شد .. صدای بسته شدن درب مترو مرا از بهت در آورد که باید بروم ....

اندر حکایات خونه مجردی :

شب جمعه رسیدم خونه یه مدت نبودم و فرصت نکرده بودم همه چیز بهم ریخته بود .. از همسایه شیلنگ قرض کردم و از ده شب تا 2 نیمه شب توی آشپزخونه بود ..یخچال و اجاق گاز و کابینت ها و آبگرمکن و همه ظرف و ظروف را شستم ... نیم ساعت کتاب خوندم و خوابیدم ..صبح جمعه هم پا شدم بالکن رو شستم و تمام اتاق ها رو تمیز کردم و کمدها رو جابجا کردم و کلاً یه تغییر دکوراسیون اساسی دادم ..تا یازده ظهر ..

دم غروب هم بساط قلیون و چایی نبات رو راه انداختم و پسر همسایه رو هم دعوت کردم و کلی حرف زدیم ..

توی پرانتز: (( هر کاری رو می خواهید به کسی یاد بدهید به فکر تکثیر آن باشید آنقدر ساده و واضح بگویید که هر کس با هر سطح معلومات بفهمد و حس کند او هم می تواند آنچه یاد گرفته به دیگران یاد دهد )) 

نظرات 16 + ارسال نظر
بی بی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.planner.blogsky.com

سلام
عجب نعمتیه این آقای استاد
من چند سالی میشه دنبال استادم اونم از نوع باحالش
1 جورایی بهتون حسودیم شد D:

صبا شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:47 ب.ظ http://kouli.blogsky.com



و درست همینه که اول خودتو خوب بشناسی.بعد نگرشت رو و بعد راهی روشن جلوی پات ...

این استاد شما منو یاد حضرت عشق میندازه...

نازنین مریم شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://nazaninmaryam.blogfa.com

سلام خوبید
خوب یه هفته پر کاری رو داشتید خسته نباشید بهتون می گم
استادتون هم به نکته قشنگی اشاره کرد چه استاد خوبی ایشون مرید نمی خوان
شاد باشید
به امید دیدار

[ بدون نام ] شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:17 ب.ظ http://bokon.blogsky.com

سلام پسر عمو خوبی این استاد هم سلام برسون وبگو مخلص این حرفهای جالبشم خیلی باحاله چه خبر؟ دسته طبر..!!!!!!!!! ما مخلصیم سر هم بزن

سارا شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:41 ب.ظ http://www.royayeasheghi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.ممنون که به ما سر زدی.
چه متن زیبایی نوشتی.باور کن خیلی در موردش فکر کردم.خیلی حرف برای گفتن داشت.واقعا استفاده کردم.از شما و استادتون ممنونم.
موفق باشید.

مرتضی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:49 ب.ظ http://mmmazad.blogsky.com

سلام .بسیارمطالبتان جالب ودیدنی بود.
لطفا اگه میشه وبلاگ منو بانام حرف دل دروبلاگ خودت قراربده .
به ماهم سربزن.
قربان شما مرتضیwww.mmmazad.blogsky.com

[ بدون نام ] یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:29 ق.ظ

میشا یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:48 ب.ظ http://www.mishaa.blogfa.com

دوست عزیز سلام
منم وبلاگتو سیو کردم تا با خیال راحت بخونمش.همین الآن تموم شد...واقعا بهت تبریک می گم.وبلاگ خیلی خیلی جالبی داری.حرف امروزاش فوق العاده مفیده.مخصوصا پست آخری که نوشته بودی.و حکایات خونه ی مجردی یکی از ابتکارایی که برای من که یه دخترم خیلی جالب بود.وقت کردی یه کلاس برام بذار .راستش فکر نمی کردم یه پسر(البته اگه اشتباه نکنم)بتونه اینقدر خوب از عهده ی این جور کارا بر بیاد .و مخصوصا اینهمه مثبت باشه.خلاصه اینکه یه مشتری یا مهمون دائمی پیدا کردی.منم خوشحال می شم دوباره بهم سر بزنی و نظرتو درباره ی چیزایی که خوندی بگی.
برات آرزوی موفقیت می کنم.هم در کار هم در تحصیل:میشا

سروناز یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:00 ب.ظ http://22561904.blogsky.com/

سلام. به شما و استادتون تبریک می گویم. به شما برای انتخاب این چنین استادی و به استادتون برای نگاه بسیار زیبایشان به زندگی به منم سر بزنید.

زهرا یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:39 ب.ظ http://arvin.blogfa.com/

سلام.
ممنون که به سوالام جواب دادین. البته یکی از سوالا رو جا انداختین(رشته تحصیلی؟) که البته اگه دوست ندارین جواب بدین مشکلی نیست.
حرفای استادتون خیلی قشنگه. بهتون تبریک می گم که یه همچین استادی دارین. ولی ای کاش می شد در باره ایشون بیشتر بگین!
در پناه حق پایدار باشید.

احسان یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:41 ب.ظ http://koorkooraneh.blogspot.com

جالب بود...مرسی که سر زدی.

کس خل مشنگ دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام به برو بچس خوشکل آقا ما هم می خواهیم ....!!!!!!!!!!!! چی ؟؟؟؟؟؟!!!!!............. ]خوب معلومه لببببببببببببببببببببببببببببببب می خوام می دید ؟ دوست دارم لواشک بخورم

کیر دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:49 ب.ظ

خاطره سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:37 ق.ظ http://sarnevesht.blogfa .com

سلام تا حالا چند بار اومدم و این پست رو خوندم و هر بار برام جالب بوده ممنونم که سر زدی
من اپ هستم باز هم بیا بهم سر بزن

کاملیا سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:30 ب.ظ http://kamelia.blogsky.com

سلام خسته نباشید
بابا این استادتون ما را از حسادت کشت ما هم می خواهیم .
و در باره آن لذت زیباترین لذتی است که انسان در زندگی می برد به قول مولا علی بهترین تفریح کار است کاری که درش لذت باشد و کمکی به همنوع که بدنبالش همه چیز را می آورد احترام عزت و ثروت موفق باشی از موفقیت شما بدان که ما هم خوشحال می شویم و هم لذت و هم غبطه ...

زهره سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:58 ب.ظ http://zohrehn.blogsky.com

تغییر دادن دیگران ...! از کجا معلوم چیزی که ما فکر می کنیم بهتره تا بر اساس اون بخواییم کسی رو تغییر بدیم ...؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد